Google+

måndag 20 december 2010

Kul med foton

Igår gjorde jag lite reklam på facet för en bra fotosida som jag haft ett tag. Photobox. Kom i kontakt med dem för drygt ett år sen. De var billiga och man fick 50 bilder gratis. Men många som kör med detta. Men var ju tvungen att testa. Helt sjukt bra och grymt snabba. Man reggade sig bara och laddade upp sina bilder och sen kom de hem efter några dagar. Mycket sånt man kan göra hemma med sin skrivare, självklart. Men ibland är man bekväm och då är det bra med en leverantör som gör det snabbt. Det jag gjorde reklam för igår var att de nu bjuder på hundra bilder istället för 50.

Var nu inte det jag skulle skriva om utan den tjänsten de har med fotoböcker. Det är så coolt. Man kan sitta och ladda upp sina bilder och sen göra en bok av allt, inbunden om man vill med en juste framsida och text genom hela boken.. Är man reggad så kan man lätt spara ner sitt jobb med boken och återkomma till den. Jag har pillat lite med dessa saker idag. I min iver att få en bok gjord och kanske beställa den efter jul så kom jag på en ypperlig idé. Bilder är ju minnen, men glöms bort i datorn eller i en låda.

Men då slog det mig att man kan ju faktiskt spara boken om man vill fortsätta en annan dag. Så nu är min tanke att jag ska sammanfatta 2011 i bildbok som får heta: Detta hände 2011. Då kan man börja med en bild vart man befinner sig på Nyårsdagen på första natten av det nya året. Sen lägger man in bilder på händelser under hela året. bara logga in på sitt konto föra in de bilder man vill ha om det hänt nåt. Man har allt i färskt minne och kan skriva en text till bilderna med. Boken avslutas på nyårsafton samma år. Sen skickar men det direkt och efter 5-10 dagar har man boken om det föregående året.

Jag vet hur jäkla svårt det är att man framkallar bilder eller till och med sätter sig att klistra in bilder. För trots att man kan slänga upp bilderna via datorn eller TVn så är det aldrig så trevligt som att sitta och titta på sina bilder i en bok eller album. Nu ska här bli ändring på detta. Mindre än 300 spänn för just boken jag valt, tycker jag är överkomligt om man får allt i en snygg inbunden bok.

Så glöm nu inte att fota på nyårsdagen, direkt efter tolvslaget. :)

Här hittar du min fotoaffär.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skräpkommentarer belönas med IP-bann. ;)