Google+

lördag 11 december 2010

SpiderStribe och dess gamla krigare

Jag har spelat TW väldigt  länge. Under åren har jag lärt känna väldigt många spelare. En del otroligt bra, men även massa skräpspelare. Under några år drev jag Stribe eller rättare sagt SpidersStribe. Spindelstammen var i toppen på v3 under större delen av sin existens. Bara under de första månaderna som vi var lite akterseglade.
Det ändrades otroligt mycket efter några otroligt lyckade mergar. Många sköna krigare kom in i stammen. Vi vände upp och ner på en del och tvekade inte gå i krig trots att övermakten många gånger var för stor.

Det var först när tre stora stammar gjorde gemensam sak vi förlorade byar och många började tappa sugen när våra enorma ansträngningar att få med oss två andra stora stammar mot övermakten. Den 27 mars 2010 bestämde vi oss för att göra grått. Mer än 15 000 byar blev barbarbyar kort därefter. Vi gick från världen med flaggan i topp, ärade av både våra vänner och fiender för ett gott utfört arbete.

Jag har dock aldrig lämnat v3 och dess öde. Spelar där nu och under sommaren en period som baron i en mycket stor stam. Var jag spelar nu och med vilken befattning avslöjar jag inte här, då det kan finnas folk som inte gillar att jag spelar där. Man skaffar sig fiender som har koll på en. De ska inte få nåt gratis. :)

Kommer ibland på mig själv att jag saknar Stribetiden otroligt mycket. Det är en saknaden av samhörighet och krigarkänsla som gjorde Stribe till den stam det var. Snakes som jag och Cruel driver på v12 är på väg att bli den stam som kan axla Stribes mantel. Finns många som spelade i Stribe och fler börjar komma upp i kapacitet. Ser fram att få krossa TYT tillsammans med mina vapenbröder. :)

Som hyllning till Stribe och alla som var med och byggde upp det som blev så stort vill jag spela de videos som gjordes när vi härjade som värst. :)







Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skräpkommentarer belönas med IP-bann. ;)