Google+

torsdag 13 januari 2011

Inspiration

Ett tag sen jag skrev här. Inte för jag inte velat skriva men för jag tappat inspirationen. Det händer ibland att jag gör det. Mycket beroende på allmäntillståndet, men också för jag behöver inspiration när jag skriver. Har extremt svårt att sätta mig och skriva när den tryter.

Hur som helst så kanske den kommer tillbaka om jag tvingar mig skriva lite. Man vet ju aldrig.

Var ju på anställningsintervju i måndags och den gick utmärkt, har i princip blivit lovad jobb, men väntar på ett telefonsamtal från dom så är det klart. Var ett bra ställe. Fina lokaler och mitt i Norrköping city. Tanken har alltid varit att få jobb här eller i Linköping, men måste ju söka överallt och det nappade där. Ligger ju bara 9 mil bort. Men insåg när jag åkte dit på intervjun att pendla kommer inte vara ett alternativ. Bil är ju bara att glömma om man vill ha nåt över på lön. Lokalt fungerar det väldigt bra, men det tar mig ändå 3,5-4 timmar per dag att transportera mig till och från jobbet. Inte acceptabelt.

Så det blir att flytta till Norrköping. Hört mig för på några lägenheter och det verkar finnas bra med bostäder i stan. Så nu väntar jag bara på ett telefonsamtal, sen börjar jag väl jobba inom ett par veckor och sen leta vidare efter bostad.

Jag hade här tänkt spy galla över den svenska mentaliteten och hur fruktansvärt korkade folk är som sitter på beslutande poster. Men återkommer med det när min inspiration väl kommer tillbaka.

Tills dess få ni titta på denna svenska animerade film. :)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skräpkommentarer belönas med IP-bann. ;)