Google+

tisdag 22 februari 2011

Stenen och kusliga sidor

Igår hade jag en otroligt jobbig dag. Fylld med smärta och läkarbesök. Jag var extremt trött igår kväll och somnade tidigt. Klockan 03.10 vaknade jag av en mycket behaglig känsla i kroppen. Ingen smärta utan bara en enorm lust att kasta vatten. :) jag fick nästan en euforisk känsla. kan tänka mig att troende får samma känsla när de på nåt outgrundligt sätt möter Jesus.
För i slutklämmen kom stenen. Jag var fri!! Men känslan var väl inte när kom ut, utan den känsla att få känna sig hel igen. Jag har varit smådålig till och från länge. Fått feber utan orsak och vart allmänt dålig i ett år. Ger mig fan på att det är stenen som ställt till med detta. Nu känner jag mig väldigt pigg och kry. Nästan larvigt pigg. Jag vet då de gjorde en dataröntgen igår att jag inte har nån mer sten liggandes.

Hur förebygger man nu detta gissel? Jo det kan jag tala om. Dricka massor med vatten, 2 liter om dagen och ät mycket varierad kost. Undvik socker,kaffe.alkohol,mejeriprodukter och citrusfrukter. Även om du dricker mycket annat så är det inget som slår vatten. Det är resterna från det andra du dricker som njurarna tar hand om som bildar stenar. Men en njursten som du lägger i rent vatten löses upp.

Nu säger kanske en del att det är ärftligt. Man vet väldigt lite om hur njurstenar bildas rent generellt. Men man har testat om det beror på ärftlighet eller inte. Finns inga belägg för det alls. De har testat grupper där flera har haft njurstenar tidigare men inga efterkommande har haft problem. Likaså har det i vissa släkten inte funnits nån med problemet där det dykt upp senare. Historiskt så har problemen varit mycket mindre. Det är vår livsföring vi har idag som ger problemen. Dåliga matvanor och alldeles för mycket socker i den mat och det vi tuggar i oss.

Tänkte bjuda på en bild av min njursten. Hehehe...


Nu över till nåt helt annat. Ni som gillar spökhistorier och annat okult så har jag en sida ni borde besöka. Snubblade över den igår när jag googlade om njurstenar. Här finns tonvis att läsa, allt från onda dockor till kända fenomen. Mycket kul och läsvärt. Även om man inte tror på det så är det intressant läsning.


Nu ut i solskenet och njuta av den.

På återhörande.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skräpkommentarer belönas med IP-bann. ;)