Google+

onsdag 29 juni 2011

Först riktiga sommarkvällen och en bortglömd händelse.

Ikväll är det först riktiga sommarkvällen. Varm och behaglig. Precis som det ska vara på sommaren.

Hände en liten kul incident under midsommarhelgen som jag glömt att skriva om. Det var på midsommardagens tidiga morgon det inträffade. Min ena dotter och hennes kompis skulle sova över, de hade varit uppe rätt sent. Jag har en sån där stor uppblåsbar dubbelsäng som de brukar ligga i. Man sover otroligt skönt i dessa, men denna natt hände nåt som ingen räknat med. Jag tror klockan var runt 05.00 när jag hörde ett brak utifrån vardagsrummet. Det lät ungefär som när en bokhylla går i golvet. Jag fick på mig en t-shirt och sprang ut. Då ligger min dotters kompis som smetad på min dotter på ena sidan av sängen. De är rejält nyvakna och ser rätt så roliga ut.
Det som hänt är att de luftkanaler som en sån madrass har, hade släppt på ena sidan och det hade uppstått en enda stor luftbulle på den motsatta sidan. Alltså dotterns kompis hade legat där den släppte och helt enkelt knuffats mot min dotter. Det måste ha skett med en väldig fart. Av ljudet att döma så var det en kraftig smäll. Effekten blev att nästan all luft hamnade i bullen och minimalt med luft i andra ändan. Så där låg dom som i en jäkla ormgrop. Dotter omplacerade i soffan och kompisen myste ner sig på den bullfria delen och såg ut att ligga ganska skönt ändå. Så nu blir det att inhandla en likadan. För även om den gick sönder så har den hållit otroligt länge. Det är många nätter den använts.
Nu är det väl dags att säga god natt. Hoppas ni får en problemfri natt. ;)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skräpkommentarer belönas med IP-bann. ;)