Google+

måndag 11 juli 2011

Bloggvärlden är lam.

God morgon!

Jag vet inte hur mycket bloggar just du läser. Bloggvärlden har ändrats ganska drastiskt de sista 4-5 åren. Förut var det Alex Schulman som regerade bloggsverige. Det var ett helt annat klimat. Då kunde listettan spy ur sig vad som helst utan att någon brydde sig. Nu så sitter topp 50 bloggarna och skriver i princip samma sak. Mjäkigt och fullständigt intetsägande. Bloggarna som ligger i toppen och som folk oftast följer är samma skrot och korn. De visar sin outfit, berättar om sina fester, att de ska starta företag, att de har så många besökare. Visst det är kul för dem, men när fallet kommer för dom blir det hårt. För fallet kommer förr eller senare. Jag tror på människan som läser bloggar och att de växer till sig och vill ha lite mer jävlarananma. Många toppbloggare kommer då falla ner i glömska och bli en dinosaurie. ;)

Ett uttryck för att det inte accepteras att gnälla och vara mot strömmen är de reaktioner jag fick på ett inlägg i veckan. Jag gillar att det blir reaktioner, det gör bloggen levande och engagerar folk. Istället för påhopp och okvädesord i ren tristess som det ofta blir på storbloggarnas sidor. Märks tydligt att folk är grymt uttråkade att höra ungefär samma saker, dag ut och dag in. Jag kan lova att här kommer inte dagarna se likadana ut. Och känner jag mig gnällig eller missnöjd med nåt kommer jag skriva det, för vem tror att alla dessa storbloggare springer omkring på rosafluffiga moln dagarna i enda utan att känna sig det minsta missnöjd?

Nej nu ska jag äta lite frukost och sen börja arbete med boken igen....full fart framåt!!

4 kommentarer :

  1. Jag tycker att det finns massor av liv i bloggvärlden fortfarande (mindre just nu på sommaren förstås). Det är bara det att storbloggare numer är stor business, då blir det säkrare kort för säkrare pengar - det är i svansen det finns intressanta bloggar. Dessutom finns det ju klart fler små bloggar än stora.

    SvaraRadera
  2. Här kan jag verkligen hålla med dig. Så tråkigt då man inte "får" vara deppig, sur, irriterad på sin egen blogg.

    SvaraRadera
  3. Magnus: Du har helt rätt. Men som med alla medier har allt ett slut. Nästa steg är nog mer personliga bloggar där folk kan visa att de är vanliga människor med både lite jäklaranama. Tror det behövs. Sen får man inte heller glömma att de flesta storbloggare är just stora för att de har en svans av fjortisar som hänger på och skapar enormt med besökare. Förut var bloggar för de mer vuxna, då inte 14-15 åringar alls hade intresse för fenomenet. Då var det andra medier som lockade. Ska bli intressant att följa utvecklingen.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att det finns massor av liv i bloggvärlden fortfarande (mindre just nu på sommaren förstås). Det är bara det att storbloggare numer är stor business, då blir det säkrare kort för säkrare pengar - det är i svansen det finns intressanta bloggar. Dessutom finns det ju klart fler små bloggar än stora.

    SvaraRadera

Skräpkommentarer belönas med IP-bann. ;)