Google+

söndag 10 juli 2011

Ett experiment.

Har funderat mycket på spridningen på de sociala nätverken och den genomslagskraft det har. Här på bloggen kan jag på ett effektivt sätt mäta just trafiken under en kortare period. Så jag skulle vilja göra ett mindre experiment. Du som läser detta klickar på Facebook-knappen alt. Twitter-knappen här nedan. Då ser jag hur många som delat detta blogginlägg. Sen kan jag se hur många som varit inne under samma period.
Då får vi ett mått på hur många som varje länkare drar till bloggen. Bara genom 2 sociala medier. Vore väldigt kul att se vad detta hamnar. Kommer presentera resultatet imorgon mitt på dan.

Annars har det varit en fin dag. Solen har skinit hela dagen på oss här i nordvästra Östergötland. Vilket man inte kan säga om andra delar av landet. :) Ni får ha en fortsatt fin kväll. :)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skräpkommentarer belönas med IP-bann. ;)