Google+

fredag 1 juli 2011

Juli månad

Jaha nu sitter man här och det är 1 Juli. Tiden går fort. Sommaren i detta land är så otroligt kort. Vi liksom bara får snudda vid värmen och sen är den över. 2010/2011 års vinter var ju 5 månader lång med snö här i södra Sverige. Ska jämföras med 2 månader högsommar om man har tur. Tyvärr kommer dessa två månader inte bli verklighet i år som det ser ut nu. Jag lider mest med alla ungar som ska bada och bygga sandslott hela sommaren. Kunde väl bli fint 3-4 veckor nu så de kan få sin sommar.

Själv sitter jag intrasslad i sladdar. Detta elände kommer jag ta bort vid 16.30. :) Då är dygnet med ekg:et över. Dosan behöver jag inte åka upp med förens på måndag, så jag kan ta helg utan att behöva fjanta omkring. Det blir det tillräckligt med ändå.
Sökt en massa jobb nu med. Uppgraderade mitt CV till en lite flashigare stil. Här i stan är det skapligt kört med arbete, så det är större städer i närheten som gäller.
Motala som på 80-talet blomstrade av jobb har blivit en stad med nedåtgående trend. Företagen är många som lägger ner och flyttar sin tillverkning utomlands. Det är ju en sak, men massa företag följer med i nedgången då de haft dessa som sina största kunder. Allt från underleverantörer till tjänstesidan. Tråkigt, för Motala är en fin stad. Speciellt nu på sommaren med alla bad och alla vattendrag. Vättern och Boren på varsin sida och Motala Ström och Göta Kanal som rinner därimellan. Tyvärr så hjälper inte det. Det som kan rädda staden är de nya byggena för både tågtrafik och biltrafik. Brobygget över Motalaviken kommer göra staden mer tillgänglig för den tunga trafiken, vilket kan skapa jobb på sikt. Men även dubbelspåret till Mjölby, gör att folk kan ta sig snabbare och lättare till orter runt omkring.

Vi får väl se vad som händer med denna stad i framtiden.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skräpkommentarer belönas med IP-bann. ;)