Google+

lördag 23 juli 2011

Tankarna till Norge och alla offer.



Inatt när jag skrev här var det 17 döda i Norge, vilket skakade mig rejält. Bara några timmar senare så får jag siffran 80 i ansiktet bara från Utöya. Hade förbannat svårt att hålla tillbaka tårarna. Nu är siffran uppe i 84 plus de 7 som dog i sprängattentatet. Vad idioten än har haft för motiv så visar detta att extrema åsikter å vilket håll det än må vara är livsfarliga.
Vi måste sätta ner foten mot skiten där folk och galningar blandas i olika samfund. Visst vi har vår yttrandefrihet men vill du själv att dina barn ska dö på grund av den?

För dessa galningar som inte kan se vad som är rätt eller fel eller lever efter sin övertygelse kan hetsas till den milda grad att sånt här sker. Nu vet vi inte vad som hänt och varför. Vi vet att gärningsmannen har varit med i Framskrittspartiet och varit ordförande i en ungdomsgren. Det räcker för mig. Han har kanske varit en ensam galning, men han kan också ha hetsats till detta, det återstår att se.

Mina tankar går till alla i Norge som just nu lider i sin sorg och saknad. Ni är värda allas tankar.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skräpkommentarer belönas med IP-bann. ;)