Google+

tisdag 5 juli 2011

Tidig cykeltur

Vaknade väldigt tidigt idag. Hunnit med ett ärende och även cyklat en tur. Mulet men varmt så det var ganska skönt där på cykeln. Igår kväll vart det inte mycket bloggande. Min ena dotter och hennes kille var här. Vi åt pannkaka och sen mot slutet så hjälpta jag henne igång med att starta sin blogg här på blogger. Hon hade en jättefin förut på blogg.se, men de har ändrat förutsättningarna för sina bloggare så hon la ner. Kommer lägga upp båda mina döttrars bloggar här bredvid sen. :)

Jag gillar blogger(blogspot.com) Många snackar wordpress, men de har ett enda stort fel och då får folk säga vad de vill. Wordpress tillåter inte javascript. Gör man inte det i dagens IT-värld så är man väldigt ute. Folk som har wordpress säger som försvar att javascripten är ute. BULLSHIT!!! Det har aldrig någonsin skrivits så mycket javascript det sista någonsin förut. Google som är ett världsledande företag i Internetbranschen baserar mycket av sina appar på just javascript, så då skulle dessa vara ute? Nej nej, javascripten kommer finnas kvar i många år framåt och kommer förfinas ännu mer. Sen får wordpress-nördarna säga exakt vad de vill. Det är stenålderna att inte kunna lägga in javascript i sin blogg. :)

God morgon på förresten, ni har väl vaknat nu efter denna bloggning? ;)

4 kommentarer :

  1. Nja, alltså. Patetiskt nog vaknade jag nu....

    SvaraRadera
  2. Får jag fråga vilka bloggar du läser själv?

    SvaraRadera
  3. Oj, svår fråga. Jag läser nästan allt. Även gamla ugglebloggare. ;)

    SvaraRadera
  4. Oj, svår fråga. Jag läser nästan allt. Även gamla ugglebloggare. ;)

    SvaraRadera

Skräpkommentarer belönas med IP-bann. ;)