Google+

tisdag 27 september 2011

Apple eventet

Nu har äntligen Apple kommit med sitt event. Det går av stapeln den 4 oktober. Där kommer med störst sannolikhet två nya mobiler presenteras. Iphone 5 som väntat, men även en något nerbantad version av Iphone 5 som kommer få namnet Iphone 4S enligt ryktena.
Eventet kommer hållas i Apples egna lokaler vilket inte skett förut. Eventuellt så kommer jag dra igång en Hangout på Google+ under eventet, precis som under Facebooks F8-eventet.

Annars så snacas det mycket om Facebook just nu. Det är som ett mindre myteri i flödet och folk är heligt förbannade. Förändringarna har för stora och för många. Man kan ju undra när FB ska lära sig att gå långsamt framåt. Men mer om längre ner.

Google+ går just nu fram som en ångvält och har nåt 50 miljoner användare. Alltså de har fördubblat sitt antal användare på 7 dagar. Dessutom gick de från 54:e plats till 8: plats på listan över de mest besökta sidorna i världen. På en vecka. :) Jag har märkt i mitt flöde och på att fler och fler följer mig per dygn än nånsin. Nu dyker det in ungefär 50 nya följare per dygn. Jättekul!

Jag kommer ändra lite inriktning på denna sida inom några dagar. Då jag är skribent åt Techrate så blir det lite kaka på kaka att skriva om teknik här med. Så nu kommer det inriktas på sociala nätverk och hur man kan få sina idéer realiserade på ett nätverk. Givetvis kommer jag skriva om lite teknik och nyheter.

Som en kickoff så kommer jag att stänga ner mitt Facebook-konto innan. Kanske kommer köra en live-sändning via Bambuser hur man släcker sin Facebook. Alltså kommer jag inte behandla Facebook överhuvudtaget när det gäller sociala nätverk. Det finns en hel uppsjö med experter på det, så jag behövs verkligen inte där.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skräpkommentarer belönas med IP-bann. ;)