Google+

onsdag 21 september 2011

Det rör på sig

Igår släpptes Google+ för den stora massan. Man kan regga sig utan invite, vilket underlättar enormt. Dessutom går Google ut med detta på sin söksida. Alla de element som kommer med i G+ kommer vara viktiga för det sociala nätverket. Det är mycket på gång inom Google och det kommer bli en mycket spännande höst och vinter. Tror de som ska hänga med kommer bli tvungna att skaffa Google+. När den släpps för företag kommer det bli enormt viktigt att finnas på Google+.  För vill man synas på Google search så kommer ma nog bli tvungen att finnas på G+.

Jag har fått över 1100 som följer mig på G+. Vilket är ganska mycket, men lite om man tittar på topparna. Jag ligger dock bland de 25 mest följda i Sverige. Så man märker att nätverket är ungt. Men jag har också märkt att G+ har ökat på sen igår. Frekvensen av följare har ökat det sista dygnet. Det är riktigt kul, för G+ är värd det.

Facebook gör ju mycket förändringar just nu. Mycket av dessa finns redan i G+ från början och är därför mycket enklare att administrera. Facebook har nyss börjat och det kommer bli en aning knöligt för många att sortera allt om man vill göra det. Själv har jag inte gjort nåt där än, får se vad jag tar mig till. :)

Ha en bra dag!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skräpkommentarer belönas med IP-bann. ;)