Google+

onsdag 18 september 2013

Kör på med Kungen & Slaven igen.


Håller på att föra över min blogg.se till denna blogg som jag har haft i snart tre år. Många bloggar har passerat revy för mig. Men Kungen & Slaven har alltid funnits där. Egentligen var det Spiderweb Project från början, men det blev Kungen & Slaven för hela slanten sen. Det har alltid varit en personlig blogg för mig. 
Jag har även haft plattformar på den. Som Wordpress och Drupal. Men jag har alltid kommit tillbaka till Blogger. Det är en jäkla skillnad. Lätt att fixa och framför allt inge jäkla bök om man ska göra något. Håller på med Wordpress på andra bloggar, men jag har alltid hävdat att driva en blogg ska vara enkelt. Det är Blogger. Även om andra tycker annat. 

Blogg.se är rena mardrömmen. Går lätt att fixa, men är fruktansvärt jobbigt att fixa så du kan optimera den  för SEO. Om man sedan ska flytta över en blogg.se till en annan blogg så är det nästan omöjligt. Där har blogg.se stannat i utvecklingen sedan många år. 

Men nu kommer jag att blogga här igen och jag kör med kommentarer som publiceras direkt på Google+. Vilket är jäkligt bra. Plus att man kan publicera bloggen direkt på Google+ så fort jag trycker på publiceringsknappen. 

Mat, godis och bakning kommer i fortsättningen vara här med. Nu ska jag fortsätta att få in de gamla inläggen från blogg.se 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skräpkommentarer belönas med IP-bann. ;)