Google+

tisdag 1 oktober 2013

Jag går in i split vision mode.



Det kommer hända en del här på bloggen inom en snar framtid. Redan nu kan du se att jag har inlägg direkt från Instagram på bloggen. Det kommer även att bli mer som jag delar direkt på bloggen från andra ställen på nätet. Det är faktiskt ett nytänk från min sida att ha bloggen som en central punkt i mitt sociala nätliv. Inte Google+ inte Facebook eller Twitter. Utan min blogg här. Det kommer samlas en del från övriga sociala nätverk här. Från andra bloggar och så vidare.
Mitt egna nav kommer bli i fortsättningen bloggen. Där kan jag själv styra vad jag vill ha och är inte beroende av andra idioters förmåga att ändra inställningar. Här är det jag som är KUNG!!
Givetvis kommer bloggen producera länkningar till andra sociala nätverk.
Det har nu kommit en hel del verktyg för detta. Som dessutom underlättar att länka till andra och tvärtom.

Grejen är nu att strukturera upp kategorierna, hachtags, och mycket annat. Jag har varit generöst med katergorierna, men kommer nu att vara mer striktare så du som läsare kan gå direkt in på det som du är intresserad av. Sedan som en backup kommer min kungen och slaven Tumblr att fungera perfekt. Då är jag inte beroende på att något missas. Dessutom kommer de båda bloggarna använda varandra för att optimalt att skapa varandras länkningar på olika medier.

Jag är riktigt exalterad av detta. Givetvis kunde jag ha gjort en hemsida för ändamålet. Men jag har haft en hel massa otaliga hemsidor. Det blir inget bra. Har även haft en massa Wordpress sidor, men det blir inte bra. Jag trivs så förbannat bra med Blogger. Jag kan i stort göra vad jag vill och jag har alla verktyg som Google erbjuder i ryggen. Tryggt och säkert.

Nu kommer nog många tycka att jag är knäpp som gör detta. Men jag vet att någonstans i en snar framtid så kommer folk att vilja kunna styra över sitt eget flöde och ha full kontroll. De sociala medierna kommer spela en mindre roll än nu, men kanske inte ha mindre användare, men användarna kommer att andra sina beteende. Helt säkert.

Bloggen kommer se fruktansvärt annorlunda ut mot man är van med att hur en blogg ska se. Men tills det tar det några dagar.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skräpkommentarer belönas med IP-bann. ;)