Google+

onsdag 26 februari 2014

Fuck Facebook!!


Jag har varit medlem på Facebook sedan sommaren 2006. Hade ett uppehåll under ett år då jag tog bort hela min profil. Jag överväger att sluta på Facebook helt och aldrig komma tillbaka. Problemet är att FB är så fruktansvärt tungrott och så extremt komplicerat för användarna, Deras inställningar gör att en vanlig dödlig inte har en chans att kontrollera vad man gör. Varför?

Ja det är bara för att du som användare ska dela så mycket som möjligt för att FB ska kunna samla in din info. Det är ingen hemlighet att FB vill veta vad du och dina vänner gör på nätet. All den info du lämnar har bara en funktion, det är för att du ska få så mycket reklam som är relevant för dig och dina vänner. Man ska veta att Facebook har en sajt bara för att ägarna ska tjäna så mycket pengar som det går.

Nu till mitt problem denna gång. Jag håller på att starta en nu blogg som kommer handla om de mest roliga filmklippen på nätet. Bloggen är nästan klar och sidan på Google+ är klar, det tog typ 5 minuter för att ställa in deras inställningar. Plus att Google+ gör att det extremt lätt att sprida din blogg även utanför Google+ nätverk.

Just nu sitter jag på Facebook och ska göra samma sak. Sidan är gjord men inställningarna är så sjukt komplicerade så jag funderar att lägga ner hela skiten. Jag anser mig ganska teknisk och har haft en massa sidor på Facebook, men nu är det fullkomligt rena skiten. Går man in på inställningarna så tycker man att de givna inställningarna skulle vara för att skydda dig, men icke. Jag kan förstå att folk som skapar sidor på FB får problem.

Vill säga en sak till. Jag har blockat all min trafik från Facebook via min brandvägg. Och det är fruktansvärt vad Facebook gör för att kolla vad du gör på nätet. Loggarna på brandväggen är fullskitet av Facebook som försöker logga min trafik. Och det är inte bara en logg på en sida utan 5-10 stycken.

Så nu kommer jag ta mitt beslut hur jag ska göra med Facebook. Men det lutar åt FUCK FACEBOOK.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skräpkommentarer belönas med IP-bann. ;)